Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
Projekt grantowy – „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU
Działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia
„Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię Covid-19”
Cel projektu: Wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Wartość projektu: 579.400,00 zł
Dofinansowanie: 579.400,00 zł
Realizacja projektu: 10 miesięcy od dnia wejścia w życie Umowy
Strona projektu: https://www.gov.pl/web/cppc/v-os-react-eu
GRANTY PPGR – WEZWANIE DO UZUPEŁNIENIA WNIOSKÓW
W związku z prowadzoną weryfikacją oświadczeń złożonych w ramach prowadzonego w dn. od 11-22 października br. naboru wniosków do projektu Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym, oraz nałożonymi na Gminę obowiązkami przez instytucję zarządzającą w/w projektem, Gmina Wolin wzywa wszystkich wnioskodawców do:
- Udokumentowania pokrewieństwa/statusu prawnego pomiędzy uczniem, którego dotyczy złożone oświadczenie, a wskazanym krewnym w linii prostej (tj. rodzicami, dziadkami, pradziadkami/opiekunem prawnym), który niegdyś pracował w zlikwidowanych państwowych przedsiębiorstwach gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR;
2. Sposób udokumentowania: odpisy aktów stanu cywilnego (dopuszcza się kserokopie), postanowienia sądu opiekuńczego, akt notarialny. Udokumentowania zamieszkiwania krewnego w linii prostej (tj. rodziców, dziadków, pradziadkami/opiekunem prawnym), który niegdyś pracował w zlikwidowanych państwowych przedsiębiorstwach gospodarki rolnej, w miejscowości lub gminie objętej PPGR.
Sposób udokumentowania: zaświadczenie z ewidencji ludności, kserokopia starego dowodu osobistego z potwierdzeniem miejsca zamieszkania, inne dokumenty potwierdzające zamieszkiwanie w miejscowości lub gminie objętej PPGR, w okresie świadczenia pracy
w państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej.
Ponadto Gmina Wolin wzywa tych wnioskodawców, którzy nie przedłożyli wraz z oświadczeniami dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnych w linii prostej w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej, o ich uzupełnienie.
W szczególności celom poświadczenia zatrudnienia służyć mogą takie dokumenty jak: umowa o pracę, świadectwo pracy, zaświadczenie, kserokopia legitymacji ubezpieczeniowej, kserokopia dowodu osobistego, dyplomy uznania.
Jednocześnie informujemy, że Gmina Wolin wobec tych osób wystąpiła również o weryfikację do Archiwum Państwowego. Jednakże istnieje możliwość, że nie wszystkie akta osobowe zostały tam zdeponowane.
Nie udokumentowanie spełnienia warunków ubiegania się o wsparcie w ramach Projektu, skutkować będzie odrzuceniem złożonych wniosków.
W/w dokumenty wraz z pismem przewodnim (wzór w załączeniu) należy uzupełnić do dn. 06.12.br., przedkładając je w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim w Wolinie, pok. Nr 12.
Osoba do kontaktu: Ilona Szkudlarek, tel. 512186941, Mariusz Wiatrak 530101756.
Granty PPGR – wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym
Centrum Projektów Polska Cyfrowa rozpoczęło nabór wniosków o granty na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PGR.
Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny
w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
O dofinansowanie wnioskować będzie Gmina Wolin na podstawie wniosków (oświadczeń) złożonych przez rodziców uczniów (opiekunów prawnych) lub pełnoletnich uczniów szkół średnich, zamieszkałych w miejscowościach, w których funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej.
Sprzęt komputerowy zakupiony zostanie przez Gminę Wolin w ilości uzależnionej od liczby wniosków, które złożą rodzice/opiekunowie prawni dzieci lub pełnoletni uczniowie szkół średnich z rodzin byłych pracowników PGR (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, opiekunowie prawni).
Wnioski o udział w projekcie wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych można składać w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim w Wolinie
w terminie od 11 października 2021 r. do 22 października 2021 r.
Dodatkowo wnioski o udział w projekcie przyjmuje również:
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Dargobądzu,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Kołczewie,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Koniewie,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Troszynie,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Wolinie.
Kontakt w sprawie projektu: Ilona Szkudlarek, tel. 512186941, Mariusz Wiatrak 530101756
Wymagane dokumenty:
- Oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego – które będzie podstawą do złożenia wniosku przez gminę;
- Oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność – które będzie podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez gminę;
- W razie posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR, należy go dołączyć go do niniejszego oświadczenia;
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych;
Załączniki:
Udostępnij:
facebook tweeter whatsapp